Oma Bobs Snacks BV

Vraag: ‘Maak voor ons een nieuwe website’.

Die vraag hebben we anders behandeld. Het is 2015. Oma Bobs was een relatief kleine speler op de markt van bitterballen en croquetten. De toenmalige directeur Jurgen Ottenhoff begreep ons al snel. Een nieuwe website was niet de wens. Een nieuwe merkbeleving en marktbenadering was het. Zo gezegd zo gedaan. We hebben een merk gebouwd. Eerst een creatief voorstel neergelegd hoe wij Oma Bobs tot een onderscheidend merk in de markt wilden maken. Met het verhaal van de oma van Jurgen Ottenhoff, uitgebreid naar een veel meer beeldend verhaal. Stap voor stap hebben we Oma bobs geholpen om te komen tot waar het nu is: een geliefd A-merk met grote gunfactor. We hebben alles verzorgd en doen dat nog steeds. We hebben voor Oma Bobs de storytelling bedacht en uitgewerkt. Alle communicatrie komt bij ons vandaan. De website, de verpakkingen, persberichten, email marketing, advertenties, concepten en nog veel meer.

De folders en brochures komen bij ons vandaan, promotiematerialen bedacht, bussen en vrachtauto bestickering bedacht, merknamen bedacht en beursstands voor onder andere de Horecava bedacht en laten uitvoeren. Het bedrijf is in 2019 overgenomen door Beltaste, een van de grootste snackfabrikanten in Europa. Stephan Cornwall is managing director van Oma Bobs Snacks BV en we zijn dankbaar dat ook hij nog steeds alle communicatie door ons laat verzorgen. Sinds kort doen wij ook de communicatie van het merk in België voor Beltaste. Onze vurige wens is, dat Oma Bobs ook daar een groot succes zal worden!

Advertenties

Advertentie die inhaakt op de mode. Bruin is de modekleur van winter 2024. Een dergelijke advertentie valt op.

Deze advertentie is in de vakbladen voor de Horeca geplaatst gericht op de Horecava 2024. Een dergelijke advertentie tussen de advertenties van food-gerelateerde bedrijven is verrassend en zorgt voor aandacht.

Om Bobs Horecava advertentie: Ready for the beach? Eveneens opvallend en anders. Passend bij de door ons ontwikkelde stand van Oma Bobs op de Horeca 2024.

Serie advertenties gericht op het hogere segment restaurants en andere horeca-gelegenheden. Minimalistische aanpak met focus op het product.

Een goede afbeelding is essentieel als het om food gaat. Deze advertentie moet duidelijk overbrengen dat Oma Bobs producten zich perfect lenen voor op een borreplank. Concept, fotografie en tekst is door ons verzorgd.

Ter introductie van het nieuwe label ‘In de MIx’ hebben we deze advertentie gemaakt. Deze is geplaatst in het beursmagazine van de Horecava 2024.

Oma Bobs Vleesvrij advertentie. Fris groen, waardoor het accent duidelijk op natuurlijk ligt.

Beursen

De eerste deelname aan de Horecava was een behoorlijke stap. We ontwikkelden de allergezelligste kleine stand van de Horecava. Dries Roelvink kwam zingen en alle bezoekers van de Horecava kwamen kijken. Inmiddels hebben we 5 jaar achter elkaar de opvallende stand van Oma Bobs gemaakt.

Een stand ontwikkelen begint bij het maken van een concept aan de hand van een concept-gedachte. Dit is onderdeel van de Oma Bobs Beursstand 2024, het concept artist impression.

Oma Bobs Beursstand 2024 concept artist impression. Sfeerbeelden om tot het gevoel te komen, daarvoor is dit mood-board gemaakt.

Alles tot in detail regelen: daar hoort styling bij. Dat verzorgen we zelf met onze eigen stylist voor onze klanten en ook voor Oma Bobs.

Een opvallende en gezellige beursstand horecava 2023. We hebben ‘m bedacht en de bouw begeleid. Tot aan de led-verlichting toe.

En dat komen de klanten. Veel proevers en veel nieuwe klanten. Oma Bobs had een uiterst succesvolle beurs, waar volop direct geschreven werd.

Oma Bobs Beursstand opbouw Horecava 2024. Verlichting is erg belangrijk. Mret RAI Amsterdam en onze bouwpartner denken we aan alles.

Oma Bobs Beursstand opbouw Horecava 2024. Recht is recht. Leuk om samen te doen!

Oma Bobs Beursstand opbouw Horecava 2024. Met geprinte doeken lijkt het een echte strandtent. Met dfank aan de mannen van Oma Bobs (Dylan en Phil) die perfect de sfeer en uitralingen hebben begrepen en inrichtingselementen hebben aangekocht.

Oma Bobs Beursstand 2024. Alles klaar is, kunnen de klanten komen!

Oma Bobs Beursstand opbouw Horecava 2024. Gezellige zitjes, met op tafel he actiematiraal voor de beurs: ‘In de MIx’, de nieuwe succesvolle mixdozen, zowel met als zonder vlees.

Oma Bobs Beursstand opbouw Horecava 2024. De binnenzijde van het ‘uitgiftehok’ ziet er gezdellig uit met lapmjers, alsof het een avondje aan het strand is. Het is een berwerkte foto met een geprinte achtergrond.

Fotografie

Goede productfotografie zogt voor verkoop. Wij hebben de foto’s van alle producten verzorgd. Door er de gehele dag bij te zijn en ieder detail te bekijken en te beoordelen, krijgt Oma Bobs foto’s die ‘spreken’ en overal goed voor gebruikt kunnen worden, ook als de foto’s groot afgebeeld moeten worden.

Foodfotografie is een vak dat we als geen ander beheersen en kunnen begeleiden. Juist details zijn belangrijk. Hoe bijvoorbeeld de mosterd uit het tubetje komt en hoe de mosterd op de croquette ligt.

Vlees moet er vers uitzien. Groen met er fris uitzien. Dat vraagt om nauwkeurige styling en belichting en veel geduld. Een goede food-foto kost tijd, maar elvert vooral heel veel op: een aantrekkelijk product dat graag wordt gekocht. Immers, de afbeelding is meestal het enige dat klanten te zien krijgen. Dus geen ruimte voor matige foto’s.

Een assoritmentsfoto is geschikt voor advertenties, promo-acties en online. Dit is een ‘bruin-café’ foto. De accessoires die daarbij horen luisteren heel nauw. Ze moeten direct de sfeer ‘pakken’.

Een paar boterhammen met croquetten. Dit is echt croquette op brood. Zo waardeer je een ‘eenvoudige’ snack op tot restaurant-waardig product. Natuurlijk mogen een paar Kesbeke augurkjes en Amsterdamse uien niet ontbreken.

Een goede foto van een borrelplank, perfect te gebruiken in heel veel promotie-uitingen. Dan is het wel belangrijk om de ondersteunende borrelhapjes niet al te exotisch te maken: het moet voor iedereen toegankelijk zijn.

Food-fotografie. Nog en mooi voorbeeld.

Food-fotografie. Nog en mooi voorbeeld.

Food-fotografie. Nog en mooi voorbeeld.

Promotiemateriaal

Vrolijke bitterballen, die we overal voor kunnen gebruiken.

Oma Bobs beursbanners. Met het volledige assortiment.

Oma Bobs flyer ter promotie van de Vleesvrije ‘In de Mix’-doos. Vleesvrij hebben we als term bedacht, omdat het appeleert aan vrijheid en lekker ‘vrij van’.

De introductie van In de Mix is gedaan via sociale media en flyers zoals deze. Makkelijk meegeleverd bij iedere doos bitterballen en croquetten die bij een klant wordt geleverd. De kleurige ‘swoosh’ zorgt voor de visualisatie van ‘mix’.

Actieflyer voor Oma Bobs voor beursen en Horecava 2024.

Flyers om nieuwe producten te introduceren. We maken er veel voor Oma Bobs, weinig poespas, vlot gemaakt en betaalbaar gedrukt.

Uitgangspunt van de Oma bobs stijl. Hollands en Delfst-blauw.

Productpresentatie pagina’s in de boekjes: in de herkenbare stijl.

Voor sociale mediakanalen hebben we een full-set items ontwikkeld, die ingezet worden om op instagram en facebook het merk een gezicht te geven.

Verpakkingen

Duidelijke verpakkingen. zodat ze opvallen in het schap bij de groothandel. En dat de koper gewoon altijd de juiste doos pakt. De kleur is leidend.

Ontwerp van de verpakking van de mixdoos. We hebben de naam bedacht, de stijl en de verpakking volledig drukklaar gemaakt, inclusief fotografie en beeldbewerking. Opvallen in het schap, ook bij de groothandel.

Bekbrandertjes, die naam hebben we bedacht om de concurrentie aan te kunnen van de overbekende Vlammetjes. Een succesnummer. Samen met de kaasrolletjes en min-frikandellen zorgen ze voor extra omzet onder het vertrouwde Oma Bobs-label.

Online marketing en webdesign

De website is gemaakt in de nieuwe stijl van Oma Bobs. Hier introduceerden we voor het eerst de belangrijkste USP’s waarmee het merk nu bekend staat en hebben het verhaal van Oma Bobs gepresenteerd.

Nostalgie door het presenteren van nieuwe ‘oude’ reclamebordjes op de website.

E-mailmarketing is een belangrijk onderdeel van de totale marketing. Wij verzorgen de e-mail marketing en realiseren de content, waardoor deze ook daadwerkelijk wordt gelezen.

Publiciteit

BN’ers houden ook van Oma Bobs. Dat geeft mooie free-publicity! We zorgen op locatie voor de foto’s.

BN’ers houden ook van Oma Bobs. Dat geeft mooie free-publicity! We zorgen op locatie voor de foto’s.

BN’ers houden ook van Oma Bobs. Dat geeft mooie free-publicity! We zorgen op locatie voor de foto’s.

Point Of Sale

Het creëren van een onvergetelijke merkimpressies, een weerspiegeling van authenticiteit en merk, en een zorgvuldig ontworpen uitstraling.

Oma Bobs assortiment croquetten.

Oma Bobs overige producten.

Oma Bobs assortiment bitterballen.

Oma Bobs ‘Portie Avontuur’. Zo breng je klanten op nieuwe verkoop-ideeen.

Oma Bobs ‘Portie Avontuur’. Zo breng je klanten op nieuwe verkoop-ideeen. Tafelkaarten met prijs-ruimte.

Oma Bobs ‘Portie Avontuur’. Zo breng je klanten op nieuwe verkoop-ideeen.

Broodje Croquette kar voor in de Johan Cruijff Arena.

Opzet voor diverse uitgiftebalie’s voor Oma Bobs broodjes croquette en meer in de Johan Cruijff Arena.

Ook in de Johan Cruijff Arena: naast de uitgiftebalie’s A1 posters voor de juiste communicatie.

WE MAKE IT WORK!