Wij zijn Effectiv. en zijn het reclamebureau met affiniteit voor food en drinks. Als reclamebureau moet je natuurlijk mensen hebben die veel gevoel hebben voor alles wat met eten en drinken te maken heeft. Bij ons vind je experts die weten hoe je een merk kunt positioneren. Zo is het, als je een voedsel- of drankmerk hebt, van cruciaal belang om een sterke digitale aanwezigheid te hebben. Het is belangrijk om online vertrouwen op te bouwen en op een creatieve en interactieve manier met je klanten te communiceren. Je kunt niet alleen vertrouwen op aanbiedingen om de aandacht van potentiële klanten te trekken, maar je hebt ook een effectief digitaal marketingplan nodig. Wij kunnen je daarbij helpen als ervaren marketingbureau, gespecialiseerd in voedsel en drank. We helpen je om je doelgroep te bereiken en je merkbekendheid te vergroten met behulp van sterke strategieën.

Een reclamebureau dat gespecialiseerd is in de food-sector kan van onschatbare waarde zijn voor bedrijven die actief zijn in deze branche. Voedsel is namelijk niet alleen een basisbehoefte, maar ook een emotie en beleving. We weten hierop in te spelen en de consument te raken.

Doelgroep begrijpen voor food- en drinks-producenten

Het begint allemaal met een goed begrip van de doelgroep. Het is belangrijk om te weten wie de doelgroep is en wat hun behoeften en wensen zijn. Vervolgens kijken we naar de positionering van het merk en de communicatiestrategie die daarbij past. Als reclamebureau in de foodsector kunnen we helpen bij het ontwikkelen van een sterke merkidentiteit en een passende communicatiestrategie die aansluit bij die doelgroep.

Creatief concept voor merken

Een belangrijk onderdeel van de communicatiestrategie is het ontwikkelen van een creatief concept. Dit is de basis voor alle communicatie-uitingen en moet aansprekend zijn voor de doelgroep. Een creatief concept kan bestaan uit een slogan, een beeldmerk of een complete campagne. Of, zoals wij dat vaak doen, een aantal mood-boards doe het gevoel overbrengen. Je kunt ook alvast zelf voorwerk doen door zelf mood-boards te maken. Soms helpt het om te visualizeren wat je denkt. Gebruik daarvoor tools als canva.com, https://perchance.org of  www.fotor.com. Het is belangrijk dat het concept herkenbaar is en blijft hangen bij de doelgroep.

Naast het ontwikkelen van een creatief concept kan ons reclamebureau je ook helpen bij de productie van de communicatiemiddelen. Denk hierbij aan advertenties, online banners, social media content en verpakkingen. Het is belangrijk dat alle communicatiemiddelen in lijn zijn met het creatieve concept en de merkidentiteit. Zo ontstaat er een consistent en herkenbaar beeld bij de doelgroep.

Story-telling ofwel het verhaal achter het merk

Een ander belangrijk aspect van de food-sector is het verhaal achter het product. Consumenten hechten steeds meer waarde aan duurzaamheid, gezondheid en transparantie. Een reclamebureau kan helpen bij het ontwikkelen van een verhaal dat hierop inspeelt en dat aansluit bij de merkidentiteit. Dit verhaal kan worden gecommuniceerd via verschillende kanalen, zoals social media en verpakkingen.

Een reclamebureau dat gespecialiseerd is in de food-sector kan van onschatbare waarde zijn voor bedrijven die actief zijn in deze branche. We helpen bij het ontwikkelen van een echt en origineel verhaal dat inspeelt op de behoeften en wensen van de consument en bijdraagt aan een duurzame toekomst. Want ook dat telt tegenwoordig.

Laat je inspireren

Heb je zin in wat internationale inspiratie? Kijk dan eens hier. Op The Grocer vind je mooie ideeën. Om je geest alvast wat ruimte te geven voordat we met elkaar in gesprek gaan! Tot snel. We verrassen je graag met onze ideeën en strategieën! Bel 020-6113691 voor een afspraak.

P.S.: Als je denkt: waarom is deze pagina er eigenlijk? Want de website gaat toch in z’n geheel over merken bouwen in de food- en beverage-industrie? Dat klopt helemaal. Maar dit is een SEO-pagina om te laten zien dat we goed zijn in vindbaarheid bij Google, speciaal voor voedsel- en drank-producenten.

WE MAKE IT WORK!